onsdag 2 mars 2011

Sherlock + Dr Watson + Mary Judith Russell = Sant

Jag har precis börjat läsa Sherlock Holmes och börjar som sig bör med A Study in Scarlet från nådens år 1887 där Sherlock gör sin debut och där även Watson och Sherlock blir introducerade för varandra för första gången. Ser fram emot att följa deras relation och se den utvecklas vid sidan av alla härliga mord och mysterier. Då filmerna färgats så mycket av sin tid blir det också ett nöje att själv få upptäcka dessa två herrars karaktärer som möts vi också för första gången. I förlängningen måste jag ju efter jag betat mig igenom alla äventyr i kronologisk ordning kasta mig på Laurie R Kings uppföljande romaner om Sherlock Holmes fru. Det finns inget bättre än att påbörja en lång litterär resa och veta redan från början att man har allt nöje framför sig!

Inga kommentarer: