tisdag 30 augusti 2011

Oups I did it again!

Så hände det som inte fick hända: min lättsamma inställning till Kulturhusets Internationell Författarscen har än en gång bitit mig i rumpan. Förra gången var det jag som lät Paul Auster-biljetten glida mig ur händerna och nu är det Jonathan Franzen som är slutsålt. Varför gör jag detta mot mig själv? Det följer samma mönster: jag går in på Kulturhusets näthandel och ser till så det finns biljetter kvar, meddelar min kompis att vi bara MÅSTE gå och att vi ska köpa biljetter - i helgen, nästa vecka, imorgon. Aldrig NU. Och sen är det alltid för sent. Förra gången löste det sig ändå. Jag fick tag på en Auster-biljett trots allt. Trots att jag vet att det är antagligen rock bottom och en faktiskt missad författarscen som är det enda som skulle bryta min lättja kan jag inte annat än att önska för ett andra mirakel; att någon där ute har biljetter till övers av någon outgrundlig anledning...

Inga kommentarer: