lördag 19 november 2011

Kaninens ankomst

Nu har den anlänt: Den Enögda Kaninen. I 'danskt band', något jag sett innan men inte visste att det så hette. Alltså en häftad bok som är lite mindre, lite fyrkantigare än en "vanlig" häftad bok. Det är ett ganska schysst format, smidigt. Tyckte även om den svenska (hardcover) utgåvan av De Imperfekta, också den kort i rocken. Man får liksom den inbundna känslan med fina styva blad utan otypligheten och tyngden. Jag brukar som bekant annars föredra häftade böcker framför inbundna då jag vill ta med dem överallt så det här var en fin kompromiss. För jag kan inte hymla om att det känns något mer högtidligt att läsa en mer påkostad, stadig bok.


Nåväl, mot Sherwoodskogen! Nu ska här läsas också, inte bara klappas på utsidan. Har endast läst ca 40 sidor så det är ännu lite förhastat att uttala sig. Bättre att istället lägga ifrån sig bloggen och öppna Kaninen. Jag har ett par timmar på mig ostört hemma så det känns som ett ypperligt tillfälle att bekanta mig med Christoffer Carlsson som jag inte läst något av innan. Vi ses på andra sidan!

Inga kommentarer: