tisdag 7 februari 2012

Pausbird of Paradise

Tillbaka från min sämsta tänkbara lässituation, aka ensam på ett hotellrum, kan jag konstatera att endast ca 20 sidor av Tistelblomman blev lästa. Det är ändå rekord! Vilken bra bok! Vilket uselt tillfälle! Så här blir det när fröken är på tjänsteresa. Ett bisarrt men tydligt mönster. Och då ska i ärlighetens namn erkännas att 17 av dessa lästes på tåget från hotellet till hemmet... Hur längtar jag inte efter att på riktigt sätta tänderna i den boken! Men men ibland kommer livet emellan. Nu väntar en fullspäckad schemalagd semester på fem dagar utan lästid, men när jag kommer tillbaka nästa gång ska det definitivt tas igen med storstilat i form av egen- och lästid. Den här gången får en annan favorit, paradisfågel, hålla ställningarna medan jag är borta. Hoppas ni har bättre läslycka i dessa kalla tider!

Inga kommentarer: