lördag 4 februari 2012

Pauskolibri


Jag har inget personligt emot gråsparv och rödhake men min pausfågel ligger något närmare hjärtat. Jag har nämligen ett par uppstoppade kolibrier hemma. Från slutet av 1800-talet I might add. De måste ju ha det bättre hos mig som ett worshiped stilleben än i ett förmultnat tillstånd, non? Även när jag var liten och uppskattade svenska fåglar var min favorit sidensvans. Det ska helt enkelt vara lite flärd. Andemeningen är dock densamma: en paus. Över helgen. Här firas min födelsedag i dagarna tre. Det blir besök och en elaborate tårta. Nej, jag sitter inte på någon hög häst men har man en anledning att fira aka äta och dricka gott i goda vänners lag så vore man en fool om man inte surrender.

Efter denna helg har jag dessutom igen en tjänsteresa med natt på ett hotell. Som bekant så är det den sämsta (!) lästiden för mig. Borde uppsöka psykolog för detta. Eller finns det billigare tips out there? Hur hittar man läslustan på hotell?

Inga kommentarer: