måndag 30 maj 2011

Bokbloggsjerka

Så var det dags att igen i sista minuten vara med på Annikas bokbloggsjerka. Alltid imponerad att hon kommer upp med frågor man bara vill besvara! På veckans fråga har jag ett tudelat svar.

Om du fick bestämma: Vilka böcker skulle DU då vilja se publicerade just I DAG? 

1. The Passage Del II (The Twelve) av Justin Cronin
Planerad utgivning: 2012
och
2. The Passage Del III (The City of Mirrors) av Justin Cronin
Planerad utgivning: 2014 

The Passage var nämligen en av mina bästa reads på länge och Cronin lyckades dra in mig så mycket i hans imaginära värld att jag genast vill tillbaka och veta vad som lurar runt nästa hörn! Vem kan motstå denna episka, post-apokalyptiska vampyrtriologi? Jag bara undrar. Det dröjer alltså tre långa år innan sista delen är planerad att ges ut... Planerad filmatisering och man kan bara hoppas att den är lika köttig som boken och inte någon blodtunn variant.

Inga kommentarer: