söndag 13 mars 2011

The Book Depository

Innan hade jag en crush på Adlibris men då jag främst läser engelska böcker har jag hittat en ny hjärtevän - The Book Depository! Billigare än svenska nätbokhandlar och gratis frakt worldwide. Den har också en funktion där de underrättar en via mail om någon bok på ens önskelista går ner i pris. Min debutbeställning blev lite av en monster sådan med delvis detta tema. Både Kraken och The Terror har hittat sin väg hem till mig. De skickar böckerna individuellt så de ryms (om det inte är en tegelsten som The Terror) i brevinkastet och man slipper hämta ut paketet på närmaste utlämningsställe även om jag förstår att många ser detta som en del av ritualen, en slags julaftonsförväntan när man får ett paketavin i lådan. The Book Depository förväntar jag mig ska förgylla mitt läsberoende for a long time to come.

Förutom monsterlitteraturen blev det följande lista. Samtliga faktiskt nya bekantskaper, många dock sedan länge på min önskelista:

The Northern Clemency - Philip Hensher (the great american novel men det är england och 1970-tal. Älskar familjekrönikor och episka romaner så jag hoppas den här levererar)
The Crossing Places - Elly Griffiths (Arkeologi + cold case senario måste ju bara vara right up my alley!)
The Janus Stone - Elly Griffiths
Becoming Strangers - Louise Dean (ett wild card som jag är inte helt övertygad om men det var bokrea vilket tillåter spontana inköp)
Thunderstorm - Erik Larson
Murder on the Eiffel Tower - Claude Izner (mord i förra sekelskiftets Paris. Mums! Och här finns det ju mer att hämta i serien om man skulle bli hooked vilket jag dearly hoppas)
The Woman In Black - Susan Hill
Blonde - Joyce Carol Oates (äntligen har jag bestämt mig för att ge mig på Oates. Det här är ett författarskap jag verkligen ber till bokgudarna att jag uppskattar då det isf finns en nästan aldrig sinande källa av böcker. Flitig dam, helt enkelt)
Sea Change - Robert Goddard (Igen, en chansning, men med beskrivningen "Set in 18th-century London, Amsterdam and Rome, this mystery involves mysterious packages, murder and financial scandal" kunde jag förståeligt inte motstå)

Inga kommentarer: