fredag 15 juli 2011

Men innan vi åker...

har jag tänkt läsa ut In the Woods av Tana French. Med en sommaraptit för död och en läggning för välformulerade meningar var jag hooked från första sidan! Har endast läst 1/6 av boken och stannade hemma idag enbart för att viga dagen åt att avancera mitt sidantal på rätt sida om balansen läst-oläst. Vore retligt att släpa med sig 600 sidor bok till andra sidan jordklotet för att jag har 100 sidor kvar - samtidigt kan man ju inte släppa karaktärer sådär, det är ju som en high five left hanging. Så otrevlig kan man inte vara mot en favorit. Dessutom handlar det om en mordutredning som antagligen inte ser sitt slut förrän sista sidorna. Vem kan lägga sådant åt sidan? Nej, det återstår bara en lösning: att shapeshifta till en snabbläsare (normalt sett är jag en hopplös långsamläsare). So, so long for now. Jag har ett boktåg att hinna med called In the Woods!

På en orelaterad not kan du följa Böcker x 3 som fyller år idag och firar med ett riktigt inläggskalas med ett inlägg i timmen under hela dagen! I know I will.

Inga kommentarer: