fredag 26 augusti 2011

Goda böcker















Hemma från Indonesien drömmer jag om att få äta den balinesiska maten igen. Bl.a. åt jag en fantastisk grön papaya sallad med räkor och en underbar balinesisk BBQ-sås. Restaurangen vi åt på var helt underbar också och det blev en kväll jag kommer minnas länge. Som tur är har ägaren till just den restaurang vi åt på publicerat kokböcker om den balinesiska maten. Jag ska bara skriva klart det här inlägget sen går jag direkt till Book Depository och klickar hem Bali Unveiled: The Secrets of Balinese Cuisine. Nu.

Tillägg: ...bara för att upptäcka att den var slut både på The Book Depository och Adlibris. Istället fick det bli Step by Step Cooking Balinese. Jackpot vore att hitta recepten till rätterna vi åt. Nästa vecka får jag veta om de finns med i boken.

Inga kommentarer: