lördag 17 september 2011

Pausfågel


Så har den då kommit, lika säker som en höstförkylning, jag har insjuknat i en lässvacka. Tyvärr. Boken jag läser, en mysig Kate Morton, är inte undermålig alls. Ingen skugga faller på henne. Tvärtom levererar den precis vad jag hoppats på. Så varför är det så svårt att komma igång? Jag är så degraderad att jag vid ett tillfälle tittade på MTV-producerade program (16 & pregnant) and loving it! Ibland har jag dessa svackor och har lärt mig att inte stressa över det, men det är inte desto mindre trist när allt jag egentligen vill är att sluka böcker. Hösten är ju synonym med högsäsong på läsning. Ni vet all about it; kurandet, brasorna, filten, regnet. Gör ett nytt försök i helgen och ser om jag kan hitta den där rätta stämningen mellan sidorna som gör att man bara förlorar tid och rum en liten stund.

Fotnot: ville hitta en fin pausfågel och när jag googlade lämplig bild hittade jag den perfekta bilden (ovan) och klickade in mig på den tillhörande sidan med tanken "I vilket sammanhang har den här bilden visats? Måste vara någon likasinnad och klok person som vet vad livets fina består av". Low and behold! Bilden jag klickade på ledde mig rakt in i ett äldre inlägg från, japp! min egen blogg! ;-) En gammal, blandad blogg och jag hade glömt att jag använt bilden tidigare. Great minds think alike! Especially if it's actually the same mind. Inlägget handlade för övrigt om ett inköp jag då nyligen gjort av en kupol med 22 st fåglar från sent 1800-tal. Still my pride and joy.

Inga kommentarer: