söndag 19 februari 2012

Bokrean och reader's block


22.2.2012 smäller det. Bokrean. Bok + rea = oemotståndligt every time, non? Självklart! Vill ju så gärna stilla mitt uppdämda behov och klicka hem en monsterbeställning. Vid det här laget har jag längtat så länge att jag nästan håller tillbaka och är rädd att börjar jag klicka slutar jag aldrig. Jag ligger så långt efter med mina inköp att min önskelista nu närmar sig sådana proportioner att det är svårt att göra ett urval. Ungefär som när man är så hungrig att man är sugen på ALLT men ingen individuell rätt kan tillfredsställa en eftersom man låtit gapet och girigheten växa sig för stor. Vid en rea ska ju köpiver uppmuntras och belönas. Det blir inga enorma summor och straff för att man ger vika för habegäret. Varför är jag då så tveksam? Så tveksam har jag varit in fact att de saker jag lagt i varukorgen med tanke att förbeställa hunnit ta slut innan jag tagit mig i kragen och klickat hem dem. Inget lockar. Är det mig eller rean det är fel på? Jag gissar mig. Kanske behöver jag helt enkelt den gamla goda fysiska upplevelsen av klämma och känna (på böckerna) i trängseln med andra bokgamar för att det ska lossna. Tror faktiskt jag kanske ska smita in i en traditionell bokhandel till helgen. Undrar just om Uppsala English Bookshop kör en rea? Hmmm...

3 kommentarer:

Jan på English Bookshop sa...

Visst kör vi rea! Men vad det blir det får man titta in och se efter. Vanliga öppettider vi börjar på onsdag. Bara bra grejor. :-)

Sofia i Bokmilaskogen sa...

Aaah, vilken härlig bild som får snålvattnet att rinna. :) Det finns inget mer aptitretande än stora boktravar till reautförsäljning. Jag har dock lugnat ner mitt köpande som fattig student och lånar mest, men det brukar alltid bli en vandringstur på den fysiska bokrean varje år ändå.

Pixie sa...

Nu har jag bokat in två saker i min kalender i helgen: 1.Handla så mycket delikatesser jag bara kan att nibbla på (tänk oliver, sopressa, ostar etc etc) 2.Ett besök till The English Bookshop.

Snålvattnet rinner till på mer än ett sätt! Kanske ett besök till gymmet i veckan och Bodypump så armarna orkar bära tunga kassar? :-)