onsdag 1 februari 2012

You had me at tisteltapet


Så har jag då börjat på Tistelblomman av Amanda Hellberg. Jag som notoriskt undviker att läsa om handlingen innan visste i stort sett en sak om boken, förutom att många vars omdöme jag litar på gillade den, och det var att den innehöll en läskig tapet och med tanke på boktiteln kunde jag bara hoppas... Jag blev nämligen förälskad i tisteltapeten på Leslie's Bar (var i Skottland i höstas). Och low and behold - några kapitel in i boken står det klart att det är min älskade tapet som har en feature roll i boken, hurra! Med den lilla haunted house-streak I'm on samt mitt löfte till mig själv att undersöka den svenska scenen lite mer än jag brukar var jag bara tvungen. Jag har precis börjat läsa så jag ska inte skriva om första intryck eller ropa hej. Återkommer med riktig recension senare istället. Ville mest säga till Amanda: You had me at tisteltapet.

2 kommentarer:

enligt O sa...

Den där tapeten är verkligen läskig!

Hanneles bokparadis sa...

vill ha :)