fredag 7 oktober 2011

Fåfängan vs intellektet 1-0

Och så kom det äntligen, lässuget! Fann mig själv sjunka behagligt in i The Forgotten Garden i frisörstolen och då jag förutom klippning också färgade så blir det en ensam stund under värmekåpan i ca en halvtimme. Det var som om när jag naglats fast i stolen och var tvungen att sitta still med lite annat att göra än att läsa så lossnade allt och nu vill jag bara fortsätta hemma! Så, undrar ni, vad kan då vara problemet? Jag vet inte hur ni har det men hemma vill jag läsa liggandes (i soffan, i sängen) och nu har jag en fab hårstyling som jag inte kommer att kunna få till igen (som alltid efter ett besök hos frisören - man är nöjd i en dag) och vill inte förstöra den inför fredagskvällen. Så - vad vinner? I detta nuet fåfängan... Jag hör någon viska I-landsproblem.

Inga kommentarer: