söndag 27 maj 2012

Mission Impossible

Hotellnatt 1.
Är på resande fot på en av de notoriska tjänsteresorna vilket i normala fall innebär rena rama ökenlandskapet vad gäller läsning. Tog med tre böcker för att försäkra mig om att om andan föll på skulle jag ha rätt bok till hands. Så har jag äntligen öppnat en bok. Det går inte snabbt men jag har i alla fall börjat. Avbryter för ett avsnitt av Person of Interest. Boken: Haren med bärnstensögon av Edmund de Waal. Antal sidor lästa: 8. Har inte ens kommit igenom förordet, men jag misströstar ej. Nästa kväll hoppas jag kunna fortsätta vår begynnande vänskap!


Hotellnatt 2.
Hemkomst sen. Somnade ifrån PoI igår. Gör nytt försök. Somnar igen. Inte en tanke på läsning.

Hotellnatt 3.
Upprepar mönstret från föregående natt.

Snart ger jag upp och skiter i att packa med tunga böcker på mina tjänsteresor. Kanske är det enda som till slut får läslusten att vakna.

Inga kommentarer: