tisdag 21 september 2010

Min självbild och jag försöker närma oss varandra

Kanske var det när bokhora länkade till gratis biljetter och bokbuss till bokmässan 2010 exklusivt för bokbloggare som bägaren tippade över. För jag insåg att jag tydligen har en självbild av att jag bokbloggar eftersom jag började fylla i anmälningsformuläret. När rutan för bloggadress dök upp kunde jag dock inte förmå mig att skriva adressen till den gamla blandbandsblogg där endast 18 st av ca 350 st inlägg var av bokrelevans. Läsningen fortsatte men det speglades alltså inte i bloggen, som sen dog ut helt. Befriar så mina få gamla litterärrelaterade inlägg från massan och startar en ny, renodlad blogg. Och eftersom min kärlek för böcker kombinerat med min dödsångest resulterat i en kraftig abiblofobi, fick det bli kronan på verket trots stämpeln av modeord anno 2008 (ja, i alla fall inom dessa nördiga bokkretsar).

Inga kommentarer: