tisdag 21 september 2010

Och årets Augustpris går till Lotta för ett vackert omslag värd en bättre bok. (2007-05-05)



"Ett öga rött"
Jonas Hassen Khemiri
**
Omslag av Lotta Kühlhorn
*****

Färdig med boken när jag var det kändes knas för jag visste den hade fått fett med bra kritik. Jag tänkte Khemirikillen kör Austerknepet. Berättar om sig själv i boken. Men det funkar inte. Den var fin med värsta omslaget på framsida. Men maxat dålig är innehållet. Sen jag tittade på shunnens nästa bok och den var också värd att omge värsta tankesultanbok. Nu dom tror jag ska köpa den, flasha med flousen. Dom vet inte vem dom jiddrar med: revolutionsgussen går inte på deras säljsnack. Alla svennar köper boken för dom tror dom får äkta arabisk fullblod fast egentligen dom får mesig halvarab med flygfrisyr.

Inga kommentarer: