torsdag 28 april 2011

På tal om Internationell Författarscen

Ska vi #prataomdet? Om ångest och känslor av att det är mitt eget fel? Ja, jag missar Paul Auster när han kommer i maj. En pinsam historia jag helst inte vill tänka på. Det var inte så att jag inte visste om det. Jag visste mycket väl att han skulle komma och när biljettsläppet var. Men det är en av dessa Alfons Åberg "jag ska bara"-moment i livet. Och plötsligt inser man att det är fullbokat. Nåja, men nu har jag lärt mig min läxa, skakar av mig och kommer definitivt sitta först på rad när Jonathan Franzen kommer i september! Tipset om du som jag också klantat till det och saknar biljett till Paul är att du har möjlighet att följa programmet direktsänt i Klarabiografen och i Studio 3. Det är fri entré och ingen förbokning, dvs inte ytterligare att tillfälle att göra om sina misstag. Jag kommer definitivt att sitta bänkad i någon av de lokalerna! Skammen lämnar jag hemma.

Inga kommentarer: