måndag 13 juni 2011

Sommar, sommar, sommar I

Nämnde i förra inlägget att jag följer P1:s bokcirkel. För oss trogna P1-lyssnare är det självklara denna årstid att följa sommarpratarna kl.13 varje dag. I sommar tänker jag varva sommarpratarna med Detektiverna. Det kan antingen bli mycket tramsigt med tanke på tävlingsmomentet eller riktigt bra med tanke på att det är ett av mina favoritämnen: klassisk ond bråd död. Föredragsvis i engelsk tappning: Agatha, Sherlock. Imorgon avslöjas det förövrigt vilka som gästar årets Sommar i P1. Har ni några högoddsare eller någon gammal favorit? Från förra året minns jag Annika Östbergs program vilket jag verkligen uppskattade och bottennappet Per Holknekt (grundare till modeföretaget Odd Molly vilket för mig är även det ett bottennapp). Han framstod för mig som otroligt osympatisk och självcentrerad.  I år hoppas jag som vanligt på en bra blandning av författare, vetenskapsmän/kvinnor och ällmänt intressanta livsöden - ingen nämnd, ingen glömd.

Inga kommentarer: