tisdag 14 juni 2011

Sommar, sommar, sommar II

Så är den annonserad, listan på sommarpratare i P1. Följer Vixxtorias exempel och listar vilka jag personligen planerar lyssna på! Samma regel gäller här; fetstilat är intressant med motivering. Kommentarer på de jag antagligen inte lyssnar på där det känns motiverat.

JUNI
Mark Levengood gillar ingen i paret Levengood/Gardell särskilt mycket men i privata uttalanden har Gardell många poänger. Levengood säger mig ingenting.
Torgny Lindgren - författare från Västerbotten, ett måste för en norrlänning
Clara Lidström - från Umeå
Göran Gudmundssom - byggnadsvård ligger mig varmt om hjärtat
Jason ”Timbuktu” Diakité – har en mysig röst och förhoppningsvis lite bra musikval. Är det för mycket att hoppas på Jag sköt Palme?
Maria Wetterstrand - alla älskade Maria under valet. Lite för lite bit i henne för min smak.

JULI
Thomas Johansson - hoppas på lite juicy anekdoter från förr
Henke Larsson - idrott och jag attraherar inte varandra
Beate Grimsrud - en författare jag vet mkt lite om men kan vara intressant
Nanne Grönvall - förkroppsligar det där jag inte gillar med allt som heter schlager
Ville Virtanen - har ett band med Finland känner jag och antagligen kommer att lyssna
Sylvia Schwaag Serger
Sven Nylander - igen: idrott...
Karin Broos
Jonas Jonasson
Freddie Wadling - ingen motivering needed
Carl-Gustaf Wachtmeister
Gustaf Hammarsten
Dilsa Demirbag-Ste
Lars-Eric Aaro
Ulf Brunnberg
Ann Petrén - verkar var en intressant person
Carl Bildt - nej
Anna Kåver
Martin Fröst
Monika Nyström
Sara Stridsberg - utan att läst henne har hon trots allt min uppmärksamhet
Fredrik Gertten
Babben Larsson - underhållande och bitsk
Jan Carlzon
Lars Ohly - politik som fortfarande är intressant
Pia Sundhage
Kjerstin Dellert - känner släktskap. jag har 21 uppstoppade fåglar.
Claes Hultling
Olof Wretling - en till Umeåit och medlem i anrika Klungan!
Helena Bergström
Barbro Lindgren - känns självklart

AUGUSTI
Birgitta Ohlsson
Leif Mannerström - älskade Leif och den älskade maten
Alice Bah Kuhnke
Owe Wikström
Patrik Sjöberg - årets Annika Östberg. Sverige kommer att lyssna, and so will I.
Yukiko Duke - för att hon heter 'Snöbarn'
Håkan Juholt - ok då, för att ha lite samhällskoll
Vicky von der Lancken
Daniel Adams-Ray
Cecilia Forss - döden, döden
Barbro Osher
Johan Wester
Cecilia Uddén
Karl Ove Knausgård - för att få en uppfattning om jag kommer att gilla hans böcker eller bör undvika dem.
Ubah Musse
Ann Olivecrona - för det exotiska Afrikas djur
Bengt Palmers - en nyckelperson i svensk nostalgi
Gina Dirawi
Petra Marklund
Ghita Nørby
Leif GW Persson - för antingen blir det konspirationsteorier eller så somnar han. Otroligt kunnig bakom en fasad av skoltrött alkis.

Inser att min lista skiljer sig något från den på Snowflakes in the rain med vissa högoddare gemensamt. Kul! Listan på SR med introduktioner hittar ni här.

Inga kommentarer: