lördag 7 januari 2012

Att gå vilse är nästan alltid värt det

Häromdagen skulle jag läsa bokbloggen Spetsig, men i min tillfälligt förslöade hjärna mindes jag att bloggen istället hette Spretig så jag knappade in det i browserfönstret, men icket. Så jag lade till ett T i tron om att missen låg där och kom således till bloggen Spretigt istället vilket gjorde mig glad. Här möttes jag av en blogg där inläggen raderats och en enda mening har fått ersätta bloggtiteln:

Nu slutar jag vela och börjar skriva i stället

Visst kan detta gälla en C-uppsats eller något annat trist och realistiskt, men hopplös romantiker som jag är (läs: romantiker som i en "estetik- och tankeströmning inom europeisk kulturyttring" [wiki] och inte kärleksrelationsrelaterat) läser jag naturligtvis in att denne anonyma person tagit till skogs och sitter där nu i författarstugan utan uppkoppling och plitar och slipar på den ultimata romanen.

Inga kommentarer: