fredag 13 januari 2012

The King is the new black

Eller the original black. I alla fall inom min livstid. Dagens Outfit på Fredagen den 13:e består av Kingen, The One and Only, Stephen King. Jag har levt så länge att jag nu kan återuppleva trender när de kommer en andra gång, även litterära sådana. Själv har jag inte läst något av honom sedan tidigt 1990-tal vilket innebär att när jag nu läser hans senaste bok 11.22.63 är det 20-årsjubileum sedan vi gjorde slut. So far so good, återkommer med traditionell recension senare. En tribute alltså till en modern klassiker, min personliga favorit i unga år.

The King

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker att det där Cujo-omslaget är så creepy. Tänder och dregel, usch.

Pixie sa...

Ååå jag älskade verkligen Cujo och det omslaget får mig fortfarande att bli varm inombords av nostalgi. Visst är publikfriare som Eldfödd, DET och Carrie också bra, mer än bra. Men min favorit var ändå alltid den som inte handlade om något övernaturligt alls. Bara en väl skriven bok. Måste läsa om Kingen snarast. So many books, so little time!