onsdag 25 januari 2012

Don't drink and tryck på beställknappen


Det sägs att svensken statistiskt sett är som mest deprimerad i januari. Pengarna är slut, ungarna bråkar, euforin av jul & nyår är över, festen är slut helt enkelt. Lägg därtill att jag har inte beställt en bok sedan - wait for it! - AUGUSTI 2011! Ofrivilligt köpestopp i höst alltså pga (ok, trevligheter som) Indonesien, Paris och Skottland. Jag har klarat mig, Thank God, på hyllvärmare men detta hjärta håller på att brista av habegär! Fresta detta begär med att jag idag fick det efterlängtade beskedet från chefen att jag får gå upp i heltid för resten av året. Detta besked har jag således firat med ett par glas vin. Scenariot: Salongsberusad + löningsdag + uppdämt behov + ökad lön kommande månader = MONSTERBESTÄLLNING i natten?! Oh God. Det här kan go haywire. Har jag nämnt att mina hyllor är överfyllda som det är? JUST. SAY. YES...?

Fotnot: Det här inlägget gick lite shady in under etiketten litteratursommelier. Kanske en stretch?

6 kommentarer:

Lingonhjärta sa...

Hahaha, salongsberusningsshopping! Den har även jag lyckats med en hel del gånger. Lär mig aldrig. fast sen tycker jag att det är bästa shoppingen också. Man vet aldrig inte riktigt vad man får :)

Audrey Fenn sa...

Den bästa sortens bokshopping! Jag ångrar dom aldrig. Det lyckas ju alltid slinka med något oväntat.
Vad innehöll beställningen?

Audrey Fenn sa...

Och, ja; Stort grattis till heltidsjobbet!

Pixie sa...

Oooh jag önskar att jag hade tryckt på knappen, men faktum är att jag blev blyg efter 13 st i kassan och tänkte... sov på saken. Och såklart är jag nu fast i obeslutsamhet! Det fina med tipsy är att man tar snabba beslut och ångrar sig sällan! Detta uppdämda behov har fått eget liv och nu vågar jag knappt beställa. Som om ett urval vore att välja en favorit bland barn. Sensmoralen är att köpa oftare för att undvika detta trauma!

Audrey Fenn sa...

Skicka iväg den!
Se det som en present till dig själv för heltiden.

Leva efter Agent Coopers princip; man ska ge sig själv en present varje dag. Även om det bara är en kopp kaffe.

Lingonhjärta sa...

Håller helt med! Om du fegar ur så gör det ikväll efter några glas vin :D Och ja! Grattis till heltiden!

Min senaste vinbeställning blev Elizabeth Hand: Walking the Moon och Miss Peregrine´s home for peculiar children. Ångrar de inte alls :D