onsdag 4 april 2012

(Tillfälligt!) Nedsatt läsförmåga


Fortsätter trenden "Läs boken + Se filmen" från One Day och har nu påbörjat på The Lovely Bones av Alice Sebold. Jag har dock lagt till en dimension och det blir således "Läs boken + Se filmen + Lyssna på ljudboken". Nej, jag är inte besatt. Jag lider snarare av en dunderförkylning och lyssnar jag endast på ljudboken VET jag att jag somnar, läser jag bara pappersvarianten kan jag inte hålla koncentrationen. Så jag har kommit på att om jag lyssnar samtidigt som jag läser så kan min hjärna hänga med lättare. Min sambo är dock övertygad om att min nedsatta läsförmåga är helt fristående ett tillfälligt virus och insisterar på att jag istället har bestående men i form av en bokstavskombination (no pun intended). Det är kärlek! :-)

2 kommentarer:

Sofia i Bokmilaskogen sa...

Jag älskade The Lovely Bones-filmen! Fattar inte varför den fick så ljummen kritik. Boken tyckte jag var bra också, men filmen var faktiskt bättre!

Pixie sa...

Spännande med en bok/film som bryter normen om att boken alltid är bättre!